موضوع تعبير

موضوع تعبير بالانجليزي عن الديناصورات

يقدم لكم موقع اقرأ مقال جديد تحت عنوان موضوع تعبير بالانجليزي عن الديناصورات ، و موضوع عن الديناصورات ، و معلومات عن الديناصورات للاطفال ، و سبب انقراض الديناصورات بالانجليزي ، و أسماء الديناصورات بالانجليزي ، و اين يعيش الديناصور بالانجليزي ، يبحث العديد من طلاب المدارس على نماذج موضوعات باللغة الانجليزية ، لذلك خصصنا هذا الموضوع لنعرض لكم نماذج موضوع تعبير بالانجليزي عن الديناصورات ، تابعوا القراءة.

موضوع تعبير بالانجليزي عن الديناصورات

موضوع تعبير بالانجليزي عن الديناصورات

تعتبر الديناصورات من اكثر الزواحف التي استحوذت على اهتمام العلماء, وبرغم كل المعلومات عن الديناصورات التي تم اكتشافها الا انها ليست كافية وتعد من اكبر الالغاز التي تواجه العالماء، وفيما يلي نقدم لكم في هذه الفقرة نموذ جاهز لموضوع تعبيري بالانجليزي يتحدث عن الديناصورات .

Dinosaurs  

Many organisms have been found on the surface of the earth before human life. The most important are the dinosaurs known to humans through fossils and skeletons found in different parts of the world.

Scientists have studied these fossils accurately, concluding that they date back to the tripartite era (approximately 230 million years) and remained at the end of the Chalcolithic era (approximately 65 million years). 

The dinosaurs were characterized by their many forms and sizes. There are five thousand species, more than 500 species have been identified, and 1000 kinds of non-flying type.

Its description

 Dinosaurs are terrestrial reptiles with a standing list, its mouse contain regular teeth from the top and bottom.  There are types walking on two feet and another on four feet, and other types contain wings to help them to fly. Some of it have a skeleton shield on the spine,  and another have bones beyond the skull to form horns. Dinosaurs have evolved significantly in the years they lived as a result of changes in their food and genetic mutations.

Whereabouts

In ancient times the Earth had a giant continent called Panjia, Making dinosaurs live all around, but with the natural and climatic change of the Earth , the giant continent divided into different continents to take each continent with a specific type of dinosaurs.

It increased in the continents of North and South America, Africa, Europe more than in Asia, Australia, and the two polar continents.

Although the number of dinosaurs was very large, but the number of fossils found did not satisfy science and do not explain many of the events at the time.

Methods of studying its life

Scientists have adopted in the study of these organisms on several things, especially dinosaurs located on the surface of the earth, namely:

The fossilized bones of dinosaurs were collected and assembled together to form their skeleton, this has helped to identify its external appearance.  

The fossilized dinosaur stools, where scientists took advantage of that organic matter in their analysis and knowledge of what it was eating. 

The footprints of the dinosaurs on the rocks, these drawings gave an idea of ​​their sizes.  

Internal organs and biopsies, found naturally stuffed.

Causes of extinction

Scientists differed in the cause of the extinction of dinosaurs, some put the possibility that it was extinct because of the impact of a very large planet in the Earth and called a collision event.

Others said they were extinct as a result of environmental changes, the most important of which are:  

Climate change. 

Deccan plateau traps: a theory that the dinosaurs were gradually extinct by volcanic eruptions and basaltic lava that was not tolerated by dinosaurs. 

Dinosaurs failed to adapt to terrestrial variables such as successive continental divisions and sea level rise.

قد يهمك :

  • موضوع تعبير عن مساعدة الاخرين بالانجليزي
  • موضوع تعبير انجليزي قصير
  • موضوع تعبير انجليزي عن التكنولوجيا
  • موضوع تعبير انجليزي عن القراءة
  • موضوع تعبير انجليزي عن الرياضة
  • موضوع تعبير انجليزي عن نفسي
  • موضوع تعبير انجليزي عن الماء
  • موضوع تعبير انجليزي عن التسوق
  • موضوع تعبير انجليزي يصلح لكل المواضيع
  • موضوع تعبير انجليزي جاهز
  • موضوع تعبير انجليزي عن العائلة

معلومات عن الديناصورات للاطفال

معلومات عن الديناصورات للاطفال

معلومات عن الديناصورات للاطفال ، تعرفنا في فقراتنا السابقة أكثر عن عالم الديناصورات و كذا أهم المعلومات الخاص بها ، وفي هذه الفقرة من مقالنا سنتعرف على معلومات أخرى هامة يمكن أن تفيد الأطفال لتنمية رصيدهم المعرفي حول هذا الموضوع ، تابع القراءة .

Dinosaurs are considered reptiles that depend on four legs, and their existence began in conjunction with the Late Triple Era, as indicated by fossils, and among the most famous types of dinosaurs are the characteristic reptiles and winged reptiles, and the dinosaur is considered to have binary teeth, and the classifications of dinosaurs vary between ground and water, including those that fly It is classified as the closest to a mammal, and the body of these dinosaurs is protected by bone shields or horns, and some remains of these dinosaurs have been inferred all over the world, as a trace of them was found in Antarctica.

ترجمة بالعربية :

تُعتبر الديناصورات من الزواحف التي تعتمد على قوائم أربع، وبدأ وجودها بالتزامن مع العصر الثلاثي المتأخر وفق ما تشير إليه الأحافير، ومن أكثر أنواع الديناصورات المشهورة هي الزواحف الميزية والزواحف المجنّحة، ويُعدّ الديناصور ذا أسنان ثنائيّة، وتتفاوت تصنيفات الديناصورات ما بين أرضية ومائية ومنها ما يطير، وتصنف بأنها الأقرب للثديات، وتحمي جسم هذه الديناصورات دروع عظمية أو قرون، وتم الاستدلال على وجود بعض بقايا هذه الديناصورات في كافة أنحاء العالم، حيث عُثر على أثر لها في القطب الجنوبيّ.

موضوع عن الديناصورات

موضوع عن الديناصورات

يمكن أن يطلب منك معلم اللغة التجليزية كتابة موضوع تعبيري عن عن الديناصورات ، لذلك فأنت في حاجة الى نموذج جاهز نظرا الى صعوبة هذا الموضوع ، وفيما يلي نعرضه لكم في هذه الفقرة من مقالنا نموذج لموضوع عن الديناصورات .

Dinosaurs are one of the groups of the animal world that became extinct and disappeared from existence millions of years ago, and they appeared for the first time 233-243 years ago in the Triassic period and were among the dominant animals on the surface of the earth at that time, and their dominance continued during the Cretaceous period, and their fossils were found for the first time In the early nineteenth century, and from that time to this day, more than 500 genera of these creatures and more than 1,000 species were discovered, with 1,047 species named by 2008, and the reason for their name was in relation to the two Greek words “dino” which means strong And “Sauro” which means reptiles or lizards.

الديناصورات هي واحدة من مجموعات عالم الحيوان التي انقرضت واختفت عن الوجود منذ ملايين السنين، وقد ظهرت لأول مرة قبل 233-243 سنة في العصر الترياسي وكانت من الحيوانات المهيمنة على سطح الأرض آنذاك، واستمرت هيمنتها خلال العصر الطباشيري، وقد تم العثور على أحافيرها لأول مرة في أوائل القرن التاسع عشر، ومنذ ذلك الوقت وإلى هذا اليوم تم اكتشاف أكثر من 500 جنسًا لهذه الكائنات وأكثر من 1000 نوعًا، حيث تم تسمية 1047 نوعًا منها بحلول عام 2008، وكان سبب تسميتها بهذا الاسم نسبةً إلى الكلمتين اليونانيتين “دينو” والتي تعني قوي و”ساورو” التي تعني الزواحف أو السحالي.

سبب انقراض الديناصورات بالانجليزي

سبب انقراض الديناصورات بالانجليزي

سبب انقراض الديناصورات بالانجليزي ، يعتبر سبب الانقراض الجماعي للديناصورات ونهاية العصر الطباشيري وبداية العصر الباليوجين عبارة عن لغز علمي، وهو الأمر الذي يدفع بالعديد من الأشخاص للبحث من خلال محرك غوغل عن سبب الانقراض ، وفيما يلي نعرض لكم في هذه الفقرة على منصتنا اقرأ بعض أسباب انقراض الديناصورات بالانجليزي ، وهي :

Scientists have proposed several theories that show the reason for the disappearance of dinosaurs and many other types of mammals, amphibians and plants, and the most important of these theories is that small mammals ate dinosaur eggs, which reduced the number of dinosaurs until it became unsustainable. And another theory that was believed is that the bodies of dinosaurs became so large that they could not be managed by the brain of the small dinosaur, while other scientists believed that a large plague decimated the dinosaurs and then spread among the animals that ate their corpses, or that the dinosaurs were large creatures that needed large quantities of food and therefore they ate all Plants, but many of these theories can be excluded.For example, the theory of small brains is unrealistic because if the brain of dinosaurs was very small, how could they adapt for 160 million years, just as plants do not have brains and therefore cannot contract the same diseases as animals, so their extinction makes this Theories are unreasonable .

اقترح العلماء عدة نظريات تبين سبب اختفاء الديناصورات والعديد من الأنواع الأخرى من الثدييات والبرمائيات والنباتات، ومن أهم هذه النظريات أن الثدييات الصغيرة تناولت بيض الديناصورات مما قلل من عدد الديناصورات إلى أن أصبح غير مستدام، ونظرية أخرى تم اعتقادها وهي أن أجسام الديناصورات أصبح كبيرة لدرجة لم تستطع أن يديرها دماغ الديناصور الصغير، بينما يعتقد علماء آخرين أن طاعوناً كبيراً أهلك الديناصورات ثم انتشر بين الحيوانات التي أكلت جثثهم، أو أن الديناصورات كائنات كبيرة تحتاج كميات كبيرة من الطعام ولهذا قامت بتناول جميع النباتات، ولكن العديد من هذه النظريات يمكن استبعادها فمثلاً نظرية الأدمغة الصغيرة غير واقعية لأنه في حال كان دماغ الديناصورات صغيراً جداً فكيف استطاعت التكيف لمدة 160 مليون سنة، كما أن النباتات لا تمتلك أدمغة وبالتالي لا يمكنها الإصابة من نفس الأمراض كالحيوانات لذا فإن انقراضها يجعل هذه النظريات غير معقولة.

أسماء الديناصورات بالانجليزي

أسماء الديناصورات بالانجليزي

أنواع الديناصورات كثيرة ومتنوعة من مخلوقات صغيرة تشبه الطيور إلى أكبر الحيوانات على الإطلاق للمشي على الأرض، ولا يزال موضوع الديناصورات يثير اهتمام الناس الى اليوم ، لذلك خصصنا هذه الفقرة لنعرض لكم مجموعة من أسماء الديناصورات بالانجليزي ، تابعوا القراءة .

Ankylosaurus He was a member of a group of dinosaurs called a fused lizard whose name means “fused together lizards” on behalf of armored panels side by side, and a fused lizard was members of a larger group of dinosaurs called Thyreophora, known as “shield bearers” or “armored dinosaurs,” and these included The group also had stegosaurians like stegosaurus, which was about 10 meters (33 feet) long and weighed about 5 metric tons (5.5 short tons), and it had a bone club at the end of its strong tail, and this was an effective weapon against predators.

Apatosaurus It was a huge Serbian dinosaur, and it lived in the late Jurassic period, weighing between 20 and 30 metric tons (22 and 33 short tons), and about 20 to 23 meters (65 and 75 feet) long, and the Apatosaurus achieved its enormous size by eating plants instead Of meat, its long tail may have been used as a whip to protect itself from predators, and Brontosaurus was discovered after an Apatosaur at that time, and it was believed that it was a different dinosaur but it was later found that it was an Apatosaur, yet the name “Brontosaurus” became so widespread that many people are still They think they are different dinosaurs.

Brachiosaurus This huge sapphire grew up to 25 meters (82 feet) long and weighed between 30 and 50 metric tons (33 and 55 short tons), and was one of the largest land animals ever, and its name means “arm lizard” because of the way it joined its front To its shoulders, and unlike other sauropods, brachiosaurus’ front legs were longer than their hind legs.

اين يعيش الديناصور بالانجليزي

اين يعيش الديناصور بالانجليزي

الديناصور هو اسم أطلقَ على بعض أنواع الزواحف وبالأخص الكبيرة منها بالحجم، وقد ظهرت هذهِ الزواحف لأول مرة منذ حوالي 245 مليون سنة، و يتساؤل العديد عن اين كان يعيش الديناصور، وفي هذه الفقرة سنجيب عن هذا التساؤل تابعوا القراءة .

Dinosaurs lived in every earthly environment and on almost all continents of the world, such as Antarctica and North America.

عاشت الديناصورات في كل بيئة أرضية وعلى جميع قارات العالم تقريباً كالقارة القطبيّة الجنوبيّة وأمريكا الشماليّة، فلقد تمَّ العثور على أحافيرها في كُل مكان يحتوي على صخور العصر الترياسي أو العصر الجوراسي أو العصر الطباشيري، وهذهِ الأحافير هيَ عبارة عن العظام والأسنان وآثار الأقدام.

السابق
تفسير حلم رؤية رجل غريب
التالي
ابيات شعرية عن التعاون